1:a advent

Hej på er! Sitter på mitt rum hos pappa nu och lyssnar på podcasts samtidigt som jag har städat lite här. Pappa sa det till mig förut att jag har blivit som förbytt, han känner inte igen mig för att jag städar så mycket (jag är/var världens stökigaste människa). Grejjen är den att jag vill ha fint på mitt rum/i lägenheten när det är som jag vill ha det. Är allt huller om buller eller som det är hos min mamma just nu (allt intryckt i ett hörn för att få in Isas säng) då är det kaos och inte trivsamt så då är det inte kul att hålla ordning. Jag LÄNGTAR så till jag ska flytta hemifrån och få inreda en hel lägenhet, ska bli så skoj! 
 
Jag har ju varit dålig på att blogga nu igen, hahah... Har hunnit med massa skojjiga saker och jag ska faktiskt försöka blogga mer, speciellt nu då vi går in i december, månaden då allt händer. Det är allt från födelsedagar till dop, nyår, julafton mm. Jag fyller snart år jag med ju, har suttit nu och knåpat ihop en önskelista till min mor, vänner och främst min mormor som tjatat på mig så länge.. Jag tycker att det blir jobbigare och jobbigare med att skriva önskelistor, vill helst ha pengar nu för tiden så det är verkligen bara superönskningar, saker jag behöver och saker jag vill ha men inte har råd med. Har redan varit med och provat ut lite saker som jag nu ska "glömma" för jag ska få dom i julklapp/födelsedagspresent.. hahah 
 
Så, en liten snabb update om vad som hänt i helgen nudå. I fredags så vaknade jag hos pappa, fixade mig och sen skjutsade han mig till kovland. Väl i kovland så åkte jag nästan direkt en sväng på birsta med fanny innan jag åkte hem och åt grillat med mamma,syrran,danne, robert och två kompisar från orsa. Efter det så festade vi till det ordentligt och jag vart ganska packad. 
Lördag var en bakisdag. Ganska boring med kvällsmys framför tvn osv och hyfsat tidig kväll. Och idag klev jag upp och duschade, sen åkte jag till pappa och fixade mig innan vi gick ner på hotell knaust här i stan och åt årets första julbord (på första advent, haha) med farmor, farbror micke, kusinerna sara och viktor, susanna, krickan och pappa. 
 
Nu ska jag se tv. En halvtimme kvar till sista avsnittet av bron, spännande. Gillar den serien skarpt och glad att den är tillbaka! 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0