Pengar och ångest.

Sitter i soffan hos pappa och jobbar med mitt gymnasiearbete, det börjar ta sig nu, har lite grejjer kvar att göra och fota bilderna sen är det dags att skicka det på tryckning. Ska bli så skönt att få klart arbetet, har börjat skriva lite på slutrapporten nu också, snart är allt äntligen slut! Men vägen dit är dock jävligt tung. Får kämpa på ordentligt men jag tror jag fixar det! 
 
Det är så mycket annat nu också, man blir alldeles snurrig. Det ska bokas studentresor, köpas balklänning, massa studentfester och annan skit. Jag säger bara en sak, ATT TA STUDENTEN ÄR RENA RÅNET! Jag har haft tur iallafall att min käre mor och far betalade min studentmössa, djupt tacksam! Och detta eviga sökandet efter en billig studentresa, jag får spunk. Jag och Matilda har bestämt oss att åka utomlands direkt efter balen, och vi två är som två yra höns som letar och letar och tillslut bara somnar vi. Har försökt att kolla runt och boka nått nu den här veckan men det har inte blivit nått så nu funderar vi på om vi verkligen ska boka eller om vi ska ta en sista minuten bara, men det skulle vara skönt att ha skiten bokat och klart kan jag tycka för att få ihop nån typ av budget över allt. Aja, det löser sig väl. 
 
Jag har även suttit och kollat runt på olika volontärresor, Au pair osv. Så snurrig över vad jag vill göra med mitt liv efter studenten, det enda jag vet är att jag vill resa så mycket som möjligt och då känns det som att det skulle vara en rolig och lärorik upplevelse att volontärarbeta. Man får lixom komma utomlands och även hjälpa de som har det svårt vilket jag älskar att göra. Jag gillar att jobba med människor och bara tanken på att man kan göra sån skillnad i något vackert land som tex thailand eller sydafrika tycker jag är lockande. 
I vilket fall som helst så måste ja fixa mig ett jobb/sommarjobb om jag över huvudtaget ska ta mig någonvart. Så jag söker jobb hit och dit hela tiden just nu för jag vill verkligen inte stå där dagen efter studenten sliten, pank och inte ha en aning om vad jag ska göra med livet nu.
 
Nu ska jag käka middag, ha en trevlig onsdag hurni! 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0