-

Hej på er! Jag har fått ganska många mail från er om att jag lyckats gått vidare efter allt som hänt i mitt liv det senaste året. Det är så oerhört roligt att läsa! Fick även två frågor som jag tänkte svara på nu. 
 
Vad var det som gjorde att du började må bättre? 
-Då jag mådde dåligt så gick det ut över dem jag älskar och mina vänner och det var nog den största anledningen till att jag försökte skärpa mig, det var svårt. Men sen en dag så bestämde jag mig helt enkelt för att ta tag i mitt liv och börja fokusera på vad som var bra istället för allt som var dåligt. Jag skrev till alla vänner som jag glidit ifrån, pratade med min familj och andra som står mig nära om hur jag kände osv och började ta hand om mig själv lite mer. Och även om problemen alltid fanns kvar där så bleknade de bort mer och mer. Dom kommer nog aldrig försvinna helt, men det blir bättre för varje dag som går. 
 
Tror du att du kommer kunna bli samma människa som du var innan allt hände igen? 
-Jag har ju ett helt annorlunda liv nu motför innan allt hände. Skilda föräldrar, ny skola, många nya vänner, ny pojkvän osv. Och även fast man inte vill så ändras så gör man det och det går inte att glömma allt som hänt och gå vidare till att vara samma person som innan. Men jag vill berätta att jag tycker att jag blivit mer självsäker, modig och att jag har lärt mig väldigt mycket om livet det senaste året. Och att jag insett att det som hände kanske var ganska bra ändå, för trotts att det har tagit tid och varit sjukt jobbigt, så tror jag att alla är lyckligare nu än innan. 
Och jag vill även säga till er som går igenom något liknande just nu att det blir bättre! Jag trodde att det aldrig skulle bli bra igen, men det blir det!
 
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0